Tyúk vagy galamb? (Kata)

 2011.11.26. 11:17
Hétvégi sütés-főzés. Aminek előzménye persze a kora reggeli bevásárlás. Autóba vágtam hát magam és elmentem egy kisboltba. Azon kevesek egyikébe, amely még húzza és egyensúlyoz lét és nemlét határán.

 

Nem untatnék senkit a bevásárlólistámmal, egyetlen elemet emelnék ki. Tojást vettem. Tíz tojás, 330 forint. Itthon elkezdtem kipakolgatni. Mivel a bolt nem önkiszolgáló, nem nagyon olvasgattam vásárlás közben. Megnéztem hát a tojás szavatosságát. Mit látok? Származási hely: Lengyelország.

 

Lengyelországból hozzuk a tojást. Egy vacak, hétköznapi tojást. Arról nem is beszélve, hogy egy magára valamit is adó galamb elszégyellte volna magát ilye picurka kis utód-kezdemény láttán. Lehetőségnek is pici. A „sárgája” színe- azt nem is elemezném, leírhatatlan. Valahol a mustár és a mosogatólé között. Minden, csak nem sárga.

 

Állandóan halljuk, látjuk, hogy a parasztok nem boldogulnak, a nyakukon marad a termény, a jószágok halnak éhen. Én nem vagyok gazdasági szakember, de szívesen látnám a magyarázatot, miért éri meg jobban Lengyelországból importálni a kategorizálhatatlan minőségű tojást ahelyett, hogy a sajátjainkat segítenénk? Miért nem lehet a gazdákat talpraállítani? Vagy káros az egészségre a jó minőségű, sárga sárgájú tojás? Nem tudom, ki hogy van vele, én megkockáztatnám azt az „egészségtelen” tojást. EU-szabvány ide vagy oda.

 

Volna mit átszervezni, én nem szeretem a galambtojást. A válasz tehát: inkább tyúk, mint galamb. A galambok törődjenek csak a tolluk fehérítésével, a tojásaikból pedig keljenek ki fehér, pihés kis utódok, akik hirdetik a békét. Mert ha így megy tovább, bizony nagy szükség lesz rájuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelekgardrob.blog.hu/api/trackback/id/tr223412814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Micimami 2011.11.29. 11:37:35

Erről a történetről az én, e hónapban sütött tortáim jutottak eszembe.
Két pici (2 és 3 éves)unokám születésnapja van novemberben. Mivel, mint minden gyermek, szeretik a csokoládétortát, így természetes, hogy a mami azzal lepi meg őket.
Rendszeresen megszoktam nézni, hogy honnan származik a tojás (meg minden amit vásárolok), de akkor siettem a bevásárlással, és mivel az utolsó pillanatban jutott eszembe a tojás, ezért meggondolatlanul levettem egy tálcával.
Amikor neki álltam készíteni a tortaalapot, akkor szembesültem, hogy az én jó régi, bevált receptem igencsak tyúktojást ír, és nem olyan pingpong labda méretűt, mint amit sikerült vásárolnom. Természetesen, többet tettem bele, és ennek a találékonyságomnak köszönhetően sikerült elkészítenem, az én kis tündérkéimnek a szülinapi tortájukat. Azóta sem veszek semmit származási hely leellenőrzése nélkül!
süti beállítások módosítása